XV zjazd Rodziny Szkół im. Jana Pawła II

W dniach 7-8 października odbyła się wycieczko-pielgrzymka do Krakowa i Częstochowy na XV zjazd Rodziny Szkół im. Jana Pawła II. Naszą  szkołę reprezentowała 34 osobowa grupa uczniów klas trzecich wraz z nauczycielami; p. Marią Obal, p. Mariuszem Bieńko i ks. Januszem Łucem. Uczestniczyliśmy w Mszy Świętej podczas której razem śpiewaliśmy pieśni i odmówiliśmy różaniec. Było ponad 400 sztandarów i ponad 2000 uczniów z całej Polski i krajów z nią graniczących. Przed mszą zwiedziliśmy skarbiec i inne muzea oraz przeszliśmy po wałach odprowadzają drogę krzyżową. W Krakowie pierwszym punktem zwiedzania była galeria lub aquapark. Później poszliśmy na gorący posiłek na rynku, gdzie zobaczyliśmy Kościół Mariacki, Sukiennice i mogliśmy kupić pamiątki. W drodze do autobusu zobaczyliśmy Okno Papieskie, Zamek Królewski, oraz Smoka. Następnie pojechaliśmy do Łagiewnik, a tam zwiedziliśmy Centrum Jana Pawła II. W nim zobaczyliśmy relikwie Jana Pawła II oraz jego pierwszą płytę nagrobną. Byliśmy Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, gdzie odmówiliśmy Koronkę i zachwycił mnie tam ołtarz przedstawiający drzewo i naszą planetę. Uważam, że wycieczka była udana ponieważ zwiedziłam nowe miejsca, spędziłam dużo czasu z wspaniałymi ludźmi i dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy, moje zdanie mogą podzielić moi koledzy i koleżanki.