Pielgrzymka Parafialna

W Nadzwyczajnym Roku Miłosierdzia wyruszyliśmy na pielgrzymkowy szlak w dniu 16 czerwca 2016 r. o godz. 23:00 w składzie 56 pielgrzymów. Przewodniczył nam Ks. Grzegorz Lęcznar. Wspólną modlitwą zawierzyliśmy naszą podróż Chrystusowi i Matce Najświętszej. Pierwszym sanktuarium do którego zmierzaliśmy była Jasna Góra.

Przybyliśmy tam wcześnie rano. W Kaplicy Matki Najświętszej było luźno, spokojnie, można było się wyciszyć i chociaż obraz był jeszcze zasłonięty  czuliśmy Jej obecność wśród nas. Każdy otwierał swoje serce i zawierzał Najlepszej Matce swoje radości i problemy, z którymi do Niej przybywa. Po cichej modlitwie i serdecznej rozmowie z Maryją wyśpiewaliśmy Godzinki ku czci Jej Niepokalanego Poczęcia. O szóstej w czasie odsłonięcia obrazu wpatrywaliśmy się w Jej zatroskane Oblicze pełni nadziei, że nie jesteśmy sami. Następnie uczestniczyliśmy w Eucharystii, którą sprawowało kilkunastu kapłanów, a wśród nich nasz ks. Grzegorz. Po pożegnaniu Pani Jasnogórskiej i krótkim odpoczynku wyruszyliśmy w dalszą podróż do św. Józefa w Kaliszu.

Po spotkaniu z Matką w nasze serca wstąpiła Boża radość co skutkowało pięknym śpiewem pieśni maryjnych. Odśpiewaliśmy także różaniec ofiarując go za całą naszą parafię.

Podróż upłynęła nam w strugach ulewnego deszczu, ale św. Józef w Kaliszu przywitał nas promieniami słońca. W sanktuarium uczestniczyliśmy w kolejnej Mszy świętej przed cudownym  obrazem Św. Rodziny zawierzając swoje rodziny i rodziny naszej parafii św. Józefowi.

Pokrzepieni opieką św. Józefa wyruszyliśmy w dalszą drogę zmierzając do Matki Bożej Licheńskiej. Nikt nie czuł zmęczenia. Umocnieni na duchu i na ciele  podziwialiśmy piękne krajobrazy naszej Ojczyzny i wychwalaliśmy Boga śpiewem i modlitwą. W Licheniu po zakwaterowaniu w bardzo dobrych warunkach w Domu Pielgrzyma i krótkim wypoczynku  zwiedzaliśmy z Panią Przewodnik Licheń wsłuchując się w historię objawień Matki Bożej Królowej Pokoju i związaną z tymi wydarzeniami dalszą historią tego miejsca.

Przepiękne sanktuarium i ogrody wokół z pięknymi widokami sprawiały wrażenie przedsmaku nieba i ogrodów niebieskich. Wieczorem o godz. 21 uczestniczyliśmy w Apelu Jasnogórskim i przy wystawionym Najświętszym Sakramencie odmawialiśmy wspólny różaniec zawierzając siebie i całą Ojczyznę Królowej Pokoju. Wielkim przeżyciem na zakończenie nabożeństwa była procesja z obrazem Matki Bożej Licheńskiej i zapalonymi świecami wokół placu przed sanktuarium. Gromki śpiew AVE, AVE MARYJA skłaniał do refleksji, że Matka Boża jest pośród nas i oręduje za nami w niebie. W następny dzień po rannej Eucharystii w której uczestniczyliśmy z innymi pielgrzymami wyruszyliśmy do Torunia.

Droga jak poprzednie minęła z Bożą radością, śpiewem i wspólnymi rozmowami. W Toruniu dziękowaliśmy za Radio Maryja i Telewizję Trwam oraz zwiedzaliśmy nowy Kościół Wotywny pw. NMP Gwiazdy Nowej Ewangelizacji. Świątynia zbudowana została z datków wiernych jako wotum wdzięczności za pontyfikat św. Jana Pawła II. Jest bardzo piękna, bogata i warto ją nie tylko zobaczyć, ale poczuć w niej ducha modlitwy.

Ostatnim celem naszej pielgrzymki był grób bł. Ks. Jerzego Popiełuszki w Warszawie.

Przy grobie modliliśmy się za całą naszą Ojczyznę, za rządzących, prosiliśmy o Jego wstawiennictwo, o pokój  i opiekę nad naszym narodem.

Na zakończenie naszego pielgrzymowania Pan Adam Zarzyczny w imieniu wszystkich pielgrzymów podziękował przede wszystkim Panu Bogu i Matce Najświętszej za szczęśliwą drogę, wspaniałe przeżycia duchowe i otrzymane łaski, podziękował ks. Grzegorzowi za zorganizowanie pielgrzymki, a także wszystkim uczestnikom za udział. Ponieważ była już późna godzina wieczorna swój szlak pielgrzymkowy zakończyliśmy odśpiewaniem pieśni „Wszystkie nasze dzienne sprawy”.